פרק 6: הפתרון : אוטומטיזציה לשינוי ההרגלים

פרק 6 : פרק זה הוא המענה לשאלת המחץ על כוח הרצון. כאן בעצם מוסבר התהליך במוח וכיצד השינוי מתרחש.  

כאשר אנשים מתוודעים לראשונה למושג הזה Bright Line Eating הם נמצאים בהלם ראשוני כששמעו על הוויתור על אכילת סוכר וקמח. ואז מתחילות השאלות : נכון שזה דורש הרבה  כוח רצון ?, או איך לכל הרוחות אעשה זאת? האם זה לא כמו דיאטה אחרת שאומרת לי מה לאכול אז זהו.... שלא !!!

התכנית מביאה להצלחה בירידה במשקל ויותר חשוב לשמירה עליו  מכיוון ש - Bright Line Eating נבנתה כך שהיא  תוכננה להעביר את התנהגויות האכילה  מהמקום במוח בוא הן נמצאות  כרגע, וזה במוח הקדמי בו נעשות ההחלטות והבחירות שלנו, אל חלק אחר במוח בו נמצאים כל הדברים האוטומטיים.

התכנית של Bright Line Eating הינה מערכת מושלמת ומשתלבת.

נכון שצריך קצת כוח רצון על מנת לאפס את המוח, אך אח"כ מעט ולא נשענים על כוח הרצון בכלל.

חזרה עקבית של התנהגות Bright Line מביאה לכדי אוטומטיות.


 בעצם, אנחנו לא רוצים להגיע למצב של קבלת החלטות, שכפי שכבר אמרתי, גוזלת לנו מכוח הרצון, מה שמביא אותך עד המטרה, מסיר את נטל כוח הרצון ומשקיטה את כל פטפוט האוכל במוח. בחירת האוכל הופכת להרגל.

ההבדל בין שימוש בכוח הרצון לשימוש במוח האוטומטי הוא אדיר.

אם אי פעם ניסית להוסיף הרגל חדש לשגרת הבוקר שלך - למשל חמש דקות של מדיטציה, או קריאת דף אחד מספר, בוודאי חווית איך זה לשכוח או "לדלג" על זה "פעם אחת". 

צחצוח שיניים הוא דוגמא למשהו שבדרך כלל לא מפספסים.. אני לפחות...

זה לא נושא שניתן לדיון !!! אני מוציאה על זה אפס אנרגיה. זה בדיוק כמו שלמדנו נהיגה והניסיון הראשון להתמזג בשטף תנועה בכביש מהיר. אחרי תקופה אפשר לעשות זאת גם תוך כדי העברת תחנות ברדיו.

הנקודה היא שברגע שמשהוא הופך אוטומטי, הוא משחרר משאבים קוגנטיביים אדירים לדברים אחרים, וממש לא צריך לחשוב על ההתנהגות כדי לעשות זאת.

אין ספק בכך - השקעה של כמה חודשים קצרים בהרגלים החדשים של Bright Line Eating עד שהם הופכים אוטומטיים.

מבחינתי זו מתנה גדולה לחיים - בעיקר לחיות שמחה, חופשייה ורזה.

כמה זמן לוקח לנו לגבש הרגל חדש ? החוקרים רצו לבדו זאת ולכן ביקשו מקבוצת נבדקים להתחיל הרגל חדש, כגון: שתייה, אכילה או פעילות התנהגותית אחרת ולתעד האם הם ביצעו את ההתנהגות הזו מידי יום והאם זה מרגיש אוטומטי לעשות זאת.

בממוצע נדרשו 66 יום עד שההתנהגות החדשה הפכה לאוטומטית ל - 95% מהנבדקים. בניגוד למה ששומעים בתקשורת אודות שינוי הרגלים  אז לא !! זה לא לוקח 21 יום או 30 יום, זה  המספר האמיתי הוא 66 יום. עם זאת זהו רק מספר ממוצע. הטווח הוא עצום !בקצה הנמוך הושגה האוטומטיות תוך 18 יום ובקצה הגבוה 254 יום. מהה שאומר שצריך לתת לעצמך בין 18 ל - 254 ימים כדי להתמקד בזה בצורה אינטנסיבית כי כדי לחיות שמח, רזה ומאושר עלינו לשנות כמה הרגלים ותיקים, ואפילו לבעוט התמכרויות.

וזה שווה !!! 

       

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרק 1. מבוא : החופש בתוך גבולות - מהו?

פרק 2. כח הרצון

פרק 8. התוכנית הרשמית לירידה במשקל בחלוקה לטבלאות