פרק 5. הורמון הדופמין, סוכר וקמח



הורמון הדופמין

תשוקה  -  זה מה שקורה במוח.  באיזו תדירות קולטני הדופמין הולכים ומתדלדלים?  ובכן, כפי שאמרתי לעיל הורמון הלפטין נחסם במוחנו ע"י הסוכר, או אז אנו ממשיכים לחזור לעוד ועוד אוכל. 

למה סוכר כל כך ממכר? בזמן אכילת סוכר מופרש ובמוח דופמין - חומר כימי שמשמש לתקשורת בין תאים במוח (מוליך עצבי) ובעל תפקידים רבים בתפקוד המוחי. דופמין לוקח חלק במנגנון "העונג" - שגורם לחיזוק של פעילות מענגת ולוקח חלק משמעותי גם במנגנונים המוחיים שאחראיים למצבים של התמכרות. מחקרים גילו כי אכילת מוצרים עתירים בסוכר לאורך תקופה מפעילה את מנגנון העונג המוחי מבוסס הדופמין, ובכך יוצרת מצב הדומה מבחינות רבות להתמכרות.

אם מישהו אוכל אוכל מעובד בכל ארוחה, או אפילו לעיתים קרובות יותר, קולטני הדופמין שלי נפגעים עם גירוי מוגזם מדי כמה שעות ויותר.

וכמובן, ישנם סוגים רבים אחרים של גירויים בחיינו המודרניים המציפים את המוח בעודף דופמין: שתיית קפה כל היום, עישון סיגריות, צפייה קבועה בפורנוגרפיה, שימוש בקוקאין או אמפטמינים ושתיית אלכוהול. 

אבל האמת היא פשוט אכילה של הרבה סוכר וקמח. כשמדובר באוכל, הם שני האשמים העיקריים. ד"ר סוזן פיירס תומפסון אומרת בספרה שחייבים לשקול הסתכלות חדשה לחלוטין על סוכר וקמח. אנשים נוטים לחשוב על סוכר וקמח כמזונות, והיא מזמינה אותנו להתחיל להתייחס אליהם כאל סמים.

השלב הראשון הוא ההבנה שכמו שתצורתם הראשונית של סמים הם עלים (עלי קוקאין, עלי הירואין) כך גם תצורתו הראשונה של הקמח. כיום קיימים בשוק סוגים רבים של קמחים, חלקם אפילו נחשבים בריאים: קמחים מלאים, כוסמין, קמחים מקטניות וכו'. אך בשביל המוח הם קמח, הם צמח טחון והם ממכרים !!!

בניסויים שנערכו על בני אדם ובצילומי המוח שלהם הוכח שסוכר גרוע מקוקאין.

על עכברים נעשה ניסוי שלמשך תקופה הם קיבלו קוקאין. לאחר מכן קיבלו תקופה רק מוצרם מקמח. בפעם השלישית נתנו להם גם קוקאין וגם מוצרים מקמח, והם לא ניגשו לקוקאין ואכלו רק את מוצרי הקמח.

כמו כן בשנת 2007 נערך ניסוי על עכברים שהוגשו להם מים ממותקים בממתיק מלאכותי  וקוקאין. 94% מהעכברים העדיפו מים ממותקים על פני קוקאין.

אדם זקוק לסוכר טבעי, אבל לא לסוכר מעובד.

אתה תהיה בסדר גם אם משמע הדבר שאף פעם לא תאכל יותר כף סוכר מעובד

סוכר ממכר !!!

השפעתו על הגוף והמוח ממש כמו סמים.

שורש הבעיה הוא צריכה של מזון מעובד

באכילת מזון טבעי וחלבון מלא בצורה מאוזנת, המוח והגוף ירגישו מסופקים מה שאומר שהגוף הפסיק לחוש את ההשתוקקות לסוכר



פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרק 1. מבוא : החופש בתוך גבולות - מהו?

פרק 2. כח הרצון

פרק 8. התוכנית הרשמית לירידה במשקל בחלוקה לטבלאות